Δεν έφυγε με θετικό πρόσημο η Black Friday για τα τρικαλινά εμπορικά καταστήματα, αφού η κίνηση δεν ήταν αυξημένη, σε σχέση με άλλες χρονιές, γεγονός που οφείλεται τόσο στην πανδημία, όσο και στη μειωμένη καταναλωτική δύναμη των πολιτών.
«Ήταν μια καλή καθημερινή μέρα» ανέφερε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Τρικάλων κ. Χρήστος Μπλουγούρας , ωστόσο σε σχέση με το 2019 υπήρξε πτώση που αγγίζει έως και 50%.
Όπως είπε «οι καταναλωτές “στριμώχτηκαν” λόγω των αυξήσεων σε καύσιμα και ρεύμα, αλλά και εξαιτίας της πανδημίας, αφού πολλοί φοβούνται για την επόμενη μέρα».
Πτώση που φτάνει έως και το 30% καταγράφηκε στις αγορές μέσω διαδικτύου, ενώ τα προϊόντα που είχαν την τιμητική τους ήταν οι ηλεκτρονικές συσκευές, τα smartphones και τα laptops, αλλά και η ένδυση.
Μετά την Black Friday, ακολουθεί αυτή τη Δευτέρα 29 /11 η Cyber Monday. Εν τω μεταξύ, η cyber Monday ξεκίνησε το 2005 από επιχειρήσεις στην Αμερική, με στόχο να ενθαρρύνει τον κόσμο να ψωνίζει online. Ουσιαστικά μπορούμε να πούμε ότι είναι κάτι σαν το black friday, δηλαδή μια μέρα με σημαντικές εκπτώσεις και προσφορές. Η διαφορά είναι ότι αφορά μόνο online αγορές.
Πάντως, όπως προκύπτει από το Μηνιαίο Δελτίο Ερευνών Οικονομικής Συγκυρίας του ΙΟΒΕ για τον μήνα Οκτώβριο, ο δείκτης επιχειρηματικών προσδοκιών στο λιανικό εμπόριο ενισχύθηκε αισθητά. Οι θετικές εκτιμήσεις των επιχειρήσεων για τις τρέχουσες πωλήσεις τους ενισχύθηκαν περαιτέρω τον Οκτώβριο, ενώ παράλληλα οι θετικές προβλέψεις για την εξέλιξη των πωλήσεων στο επόμενο τρίμηνο βελτιώθηκαν ακόμα περισσότερο. Σύμφωνα πάντα με την ανάλυση του ΙΟΒΕ, ως προς τις τιμές, τουλάχιστον οι μισές των επιχειρήσεων αναμένουν σταθερότητα και το 46% άνοδο.
Ως προς το βαθμό αβεβαιότητας που επικρατεί στο οικονομικό περιβάλλον, τον Οκτώβριο το 42,7% θεωρεί ότι η μελλοντική ανάπτυξη μπορεί να προβλεφθεί δύσκολα ή σχετικά δύσκολα, έχοντας βελτιωθεί σημαντικά σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.