Το Πολιτιστικό Εργαστήρι Έαρ δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, δεδομένου ότι τα τελευταία χρόνια παρουσίας του, έχει καταφέρει μέσα από μια σειρά δράσεων να «κατακτήσει» τη δική του, μοναδική θέση στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης.
Και το κυριότερο όλων; Αποτελεί έναν «πυρήνα» πολιτισμού που δίνει τη δυνατότητα στους Τρικαλινούς να δημιουργήσουν, να συμμετάσχουν και να αποτελούν κομμάτι του, αφήνοντας πίσω τη θέση του απλού θεατή.
Αυτή την Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου και την Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου η Θεατρική Οµάδα του Πολιτιστικού Εργαστηρίου Έαρ µετά τις επιτυχηµένες παραστάσεις που δόθηκαν τον Ιούνιο, επαναλαµβάνει τα δύο της έργα “Γιοί και Κόρες” και «Η µέθοδος της Κυρίας Μαργαρίτας», αντίστοιχα.
Με αφορμή, λοιπόν αυτές τις δύο παραστάσεις που θα δοθούν στο Υπαίθριο Θέατρο των Τρικάλων, ο «Π.Λ.» συναντήθηκε με τον σκηνοθέτη και δημιουργό του Έαρ κ. Γιώργο Τσιαντούλα σε μια συζήτηση που περιστράφηκε τόσο γύρω από τις δύο αυτές παραστάσεις, όσο και τη σημασία που έχει η προαγωγή του πολιτισμού με στόχο να αποτελέσει τροφή για τη σκέψη και το πνεύμα.
Έκφραση, Αρμονία, Ρυθμός ή αλλιώς Έαρ
Το Έαρ: Έκφραση, Αρμονία, Ρυθμός άνοιξε την πόρτα του, σε παιδιά και εφήβους τον Οκτώβριο του 2015, σε μια προσπάθεια να αποτελέσει έναν ζωντανό κύτταρο πολιτισμού στην πόλη των Τρικάλων.
Στους χώρους του πραγματοποιούνται πολλές και διάφορες δραστηριότητες που έχουν ως επίκεντρο τον πολιτισμό και όχι μόνον.
Ο δημιουργός του Έαρ Γιώργος Τσιαντούλας είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Ωδείου Αθηνών και από το 2012 συνεργάστηκε με την ομάδα του Στάθη Λιβαθινού, στις παραστάσεις «Ιλιάδα» του Ομήρου σε παγκόσμια περιοδεία 2013-2016 και από τότε διαγράφει τη δική του πορεία στο χώρου της υποκριτικής και αυτή την περίοδο βρίσκεται σε παγκόσμια περιοδεία με τη παράσταση «The Great Tamer» του Δημήτρη Παπαϊωάννου.
Το 2015 αποφάσισε να δημιουργήσει το Πολιτιστικό Εργαστήρι με στόχο να αποτελέσει να μικρό «πυρήνα» πολιτισμού για όσους αναζητούν διέξοδο και τρόπους να έρθουν σε επαφή με διάφορες μορφές πολιτισμού.
Από τότε έως και σήμερα έχει σκηνοθετήσει πολλές θεατρικές παραστάσεις που φέρουν την υπογραφή του, όπως “Annie” «Γιατί το πουλί στο κλουβί κελαηδάει», American South”, καθώς και τις παραστάσεις “Ο Κομήτης του Χάλλεϋ, “Γιοί και Κόρες” και “Η Μέθοδος της Κυρίας Μαργαρίτας” .
Παραστάσεις, στις οποίες μετέχουν όσοι αποτελούν την θεατρική ομάδα του Έαρ. Άνθρωποι της διπλανής πόρτας!
«Το να ασχολείσαι με το θέατρο ή με διάφορες δράσεις πολιτισμού είναι και ένας τρόπος να φροντίζεις τον εαυτό σου» αναφέρει, θέλοντας να σκιαγραφήσει τους λόγους για τους οποίους οι Τρικαλινοί επέλεξαν ή επιλέγουν να περάσουν την πόρτα του πολιτιστικού εργαστηρίου και να δοκιμάσουν τον εαυτό τους.
«Είναι απλοί καθημερινοί άνθρωποι που αναζητούν διέξοδο έκφρασης, χωρίς να έχουν καμία σχέση με το θέατρο, άνθρωποι που υπήρξε όνειρο τους να ασχοληθούν με την υποκριτική, αλλά δε το κατάφεραν και άνθρωποι που θέλουν να δοκιμάσουν τον εαυτό τους σε κάτι τελείως νέο και καινούργιο» υπογραμμίζει με έμφαση.
Και όπως εξηγεί «αυτό είναι το συγκινητικό του όλου εγχειρήματος. Να βλέπεις πως μπορεί να εκφραστεί ο καθένας με ποικίλους τρόπους και το βασικότερο πως εξελίσσεται μέσα από αυτή τη διαδικασία».
Χαρακτήρες και προσωπικότητες που αποτελούν το «κλειδί» για να επιλέξει το επόμενο έργο που θα σκηνοθετήσει.
«Για παράδειγμα, ακόμα δεν έχω αποφασίσει με ποιο έργο θα ασχοληθώ. Αυτό θα εξαρτηθεί από αυτούς που θα θελήσουν να συμμετέχουν και τη ψυχοσύνθεση τους. Αυτό είναι το βασικό υλικό για κάθε παράσταση» πρόσθεσε.
«Ο πολιτισμός τρέφει την σκέψη και το πνεύμα «
Ο δημιουργός του Έαρ ωστόσο δεν παραλείπει να σταθεί και στην πόλη των Τρικάλων, λέγοντας ότι γίνονται πολλά πράγματα, υπάρχουν άνθρωποι που ασχολούνται με πολιτιστικές δράσεις και αυτό είναι λυτρωτικό.
«Θεωρώ ότι πολυμορφικότητα στην πόλη είναι πολύ χρήσιμη. Υπάρχουν μικροί “πυρήνες” πολιτισμού που συνεργάζονται, ανταλλάσουν ιδέες και σκέψεις» υπογράμμισε και πρόσθεσε «ο πολιτισμός στο μεγαλύτερο κομμάτι του ανεπτυγμένου κόσμου είναι πρόνοια και αντίστοιχο της παιδείας. Χρηματοδοτείται, όχι με σκοπό το κέρδος, αλλά με στόχο να δώσει στους πολίτες διέξοδο, να τους καλλιεργήσει το πνεύμα και το βασικότερο να λειτουργήσει ως το εργαλείο που θα απαλύνει την ψυχή τους».
Παράλληλα, ανέφερε ότι θα πρέπει όλοι να έχουν τη δυνατότητα, να απολαύσουν τις όποιες μορφές πολιτισμού, διότι ο πολιτισμός είναι αγαθό.
Οι παραστάσεις
Όπως προαναφέρθηκε αυτή την Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου και την Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου η Θεατρική Οµάδα του Πολιτιστικού Εργαστηρίου θα επαναλάβει τα δύο της έργα “Γιοί και Κόρες” και «Η µέθοδος της Κυρίας Μαργαρίτας», αντίστοιχα.
“Γιοί και Κόρες»: Μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας, ένα μωσαϊκό 13 άγνωστων και αληθινών ιστοριών που έγραψε η ζωή παράλληλα με την επίσημη Ιστορία της χώρας.
Το κείμενο είναι του Γιάννη Καλαβριανού, Σκηνοθεσία, Μουσική Επιμέλεια & Φωτισμοί Γιώργος Τσιαντούλα, Σκηνικά-Κοστούμιαη η ομάδα του Πολιτιστικού Εργαστηρίου έαρ, Φωτογραφίες: Ευθύμης Λεβέντης και παίζουν οι Δήμητρα Γερονικολού, Λιάνα Γκαρανάτσιου, Θωμάς Γουλόπουλος, Στέλλα Ζολώτα, ΕύηΚαλόγηρου, Νίκος Καπέλας, Νατάσα Παιδή, Αλεξάνδρα Παπαηλία, Μπέσσυ Παπαστάθη, Όλγα Παραπραστανίτη, Ειρήνη Ράπτη, Κώστας Ρούσης, Έφη Τσέλιγκα-Σκαμπαρδώνη, Φωτεινή Ψημμένου.
«Η µέθοδος της Κυρίας Μαργαρίτας»: Το σατιρικό έργο με θέμα την εξουσία σε όλες τις μορφές της. Ένα έργο βαθιά αναρχικό, αντιεξουσιαστικό και πιο επίκαιρο από ποτέ.
Το κείμενο είναι του Ρ. Ατάιντε, Σκηνοθεσία, μουσική επιμέλεια και φωτισμοί του Γιώργου Τσιαντούλα, Σκηνικά-Κοστούμια από την ομάδα του Πολιτιστικού Εργαστηρίου έαρ, Φωτογραφίες του Ευθύμη Λεβέντη, βίντεο του Μιχάλη Γκούμα και παίζουν οι Μαρίνα Θάνου, Αναστασία Καραφύλλα, Βασιλική Κοντούρη, Έφη Λάζου, Κατερίνα Μπαρμπαρούση, Ελένη Μπατατόλη, Μαρτσέλα Μπλάζ, Χριστίνα Παπαναστασίου, Απόστολος Πατσιάς και Γωγώ Ράγγα.