Κάτι κινήθηκε την εβδομάδα που πέρασε στην αγορά των Τρικάλων, δεδομένου ότι επεκτάθηκαν οι θερινές εκπτώσεις, με αποτέλεσμα να καταγραφεί μια σχετική κίνηση.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Τρικάλων κ. Χρήστο Μπλουγούρα δεν ήταν αρκετή να σώσει την παρτίδα, αφού οι εκπτώσεις στο σύνολο τους, δεν επέφεραν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
« Την εβδομάδα της παράτασης υπήρξε μια κίνηση, δεδομένου ότι στην πόλη είχαμε αρκετούς επισκέπτες. Όμως, οι εκπτώσεις δεν κινήθηκαν, όπως θα θέλαμε» ανέφερε ο κ. Μπλουγούρας.
Ο πρόεδρος των Τρικαλινών εμπόρων τόνισε ότι το φετινό καλοκαίρι κατέγραψε ότι υπάρχουν δυο Ελλάδες, η τουριστική με τα νησιά και η άλλη που χωρίς τουρισμό, δύσκολα κινείται.
Μάλιστα, γνωστοποίησε ότι το επόμενο διάστημα θα συνεδριάσει η ΕΣΕΕ στη Θεσσαλονίκη για να επανακαθορίσει την στάση των εμπόρων και τα αιτήματα τους, διότι ο χειμώνας που έρχεται, αναμένεται ιδιαίτερα δύσκολος.
Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι σε πρόσφατη έρευνα που διεξήγαγε ο Εμπορικός Σύλλογος Τρικάλων για την περίοδο των εκπτώσεων σε δείγμα 250 επιχειρήσεων στο κέντρο της πόλης, για το σύνολο των πωλήσεων για το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου κινήθηκε, κατά μεγάλη πλειοψηφία, κάτω από τις προσδοκίες των επιχειρήσεων.
Συγκεκριμένα, το 10% των επιχειρήσεων δήλωσαν ότι ο τζίρος τους κινήθηκε σε υψηλότερο επίπεδο σε σχέση με πέρσι, το 29% στο ίδιο επίπεδο, ενώ για το 61% των επιχειρήσεων ο τζίρος τους ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα.
Επίσης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η καλύτερη περίοδος των εκπτώσεων από άποψη αγοραστικής κίνησης ήταν οι πρώτες εβδομάδες του Ιουλίου. Αυτό διαπιστώνεται καθώς, η πλειοψηφία των επιχειρήσεων απάντησαν πως το σύνολο των πωλήσεων τους από την αρχή των εκπτώσεων έως σήμερα, είναι στα ίδια επίπεδα με το 2021.
Συγκεκριμένα, οι 5 στους 10 έχουν τις ίδιες πωλήσεις με το 2021, 4 στους 10 έχουν λιγότερες πωλήσεις σε σχέση με το 2021, ένας στους 10 έχει περισσότερες πωλήσεις σε σχέση με το 2021, ενώ σημαντικό εύρημα της έρευνας αποτελεί επίσης η διαπίστωση πως το βασικότερο πρόβλημα σήμερα για την αγορά είναι η μειωμένη καταναλωτική δαπάνη των πελατών. Στην ερώτηση για το ποιο θεωρούν ως το βασικότερο πρόβλημα τους, οι επιχειρήσεις απάντησαν.
Το 46% η μειωμένη καταναλωτική δαπάνη των πελατών, το 12% η μεγάλη προσφορά επιχειρήσεων (τοπικές επιχειρήσεις – πολυεθνικές – ηλεκτρονικό εμπόριο), το 17% έλλειψη – παύση χρηματοδότησης επιχειρήσεων, το 14% ο πληθωρισμός, το 9% τοπικού χαρακτήρα πρόβλημα – γειτονιά με χαμηλή επισκεψιμότητα και το 2% άλλοι λόγοι.