Καθ’ όλα έτοιμα τα φροντιστήρια

Με την τήρηση όλων των υγειονομικών πρωτοκόλλων ξεκίνησε εδώ και λίγο χρονικό διάστημα η λειτουργία των φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης στα Τρίκαλα.

Ήδη, καταγράφεται αυξητική τάση ως προς τις εγγραφές των μαθητών στα τμήματα, γεγονός που δημιουργεί αισιοδοξία για τη νέα σχολική χρονιά στους Τρικαλινούς φροντιστές.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Φροντιστών Μέσης Εκπαίδευσης Τρικάλων κ. Βαγγέλη Γκούμα οι γονείς εμπιστεύονται τα τοπικά φροντιστήρια και έρχονται να γράψουν τα παιδιά τους.

«Μας ανταποδίδουν την προσπάθεια που καταβάλλαμε καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας» ανέφερε, λέγοντας ότι τα φροντιστήρια δεν έκλεισαν και μέσω της τηλεκπαίδευσης κατέβαλαν ό,τι ήταν δυνατόν για να μην χαθεί ούτε μια πολύτιμη ώρα μαθημάτων.

Σε ό,τι αφορά στην λειτουργία των φροντιστηρίων ο κ. Γκούμας τόνισε ότι στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι φροντιστές είναι εμβολιασμένοι, όπως και το προσωπικό, ενώ πρόσθεσε ότι πολλά παιδιά της Γ’ Λυκείου εμβολιάζονται.

Μάλιστα, προσφάτως η Διοίκηση του τοπικού Συλλόγου είχε εκδώσει σχετική ανακοίνωση, καλώντας τους φροντιστές και το προσωπικό να εμβολιαστούν, ώστε να μην δημιουργηθεί πρόβλημα στην ομαλή λειτουργία των φροντιστηρίων.

Υπόμνημα της ΟΕΦΕ στο Υπουργείο Παιδείας

Να σημειωθεί ότι προσφάτως,  αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας (ΟΕΦΕ) συναντήθηκε με την Υφυπουργό Παιδείας, κα.  Ζέττα Μακρή.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, η ΟΕΦΕ κατέθεσε υπόμνημα προς την Υφυπουργό για μια σειρά από αιτήματα που αφορούν στον κλάδο.

«Είμαστε υπερήφανοι που μ΄ αυτά που πράξαμε ως ΟΕΦΕ, ως Φροντιστές στην κρίσιμη περίοδο της πανδημίας, επαληθεύσαμε το γεγονός ότι η Ομοσπονδία όλα αυτά τα χρόνια, έχει καταφέρει να διανύσει μια σταθερά ανοδική πορεία με αξιοσημείωτα επιτεύγματα. Αισθανόμαστε ότι ο ρόλος και ο λόγος της ΟΕΦΕ είναι πλέον περισσότερο ισχυρός από ποτέ, με τον Κλάδο ενωμένο, προσαρμοστικό στις νέες συνθήκες, παρεμβατικό και αποτελεσματικό. Τα Φροντιστήρια αποτέλεσαν περισσότερο παρά ποτέ το στήριγμα χιλιάδων μαθητών και των οικογενειών τους, αναντικατάστατο βοηθό στην προσπάθεια εισαγωγής στα Α.Ε.Ι., στήριξαν αποφασιστικά το Εκπαιδευτικό Σύστημα.

Ασφαλώς δεν έχουμε ξεφύγει εντελώς από την κρίσιμη περίοδο. Μπροστά μας έχουμε δυσκολίες και προκλήσεις. Ωστόσο, έχουμε ως εφόδια τον ρόλο που κατακτήσαμε, το ανεβασμένο κύρος μας, την ισχυροποίηση του ρόλου μας και της φωνής μας, ακόμα και σε διεθνή πια φόρουμ. Θεωρούμε δε σημαντικό στοιχείο τον συστηματικό, εποικοδομητικό και καλόπιστο διάλογο που έχουμε με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας σ’ αυτό το διάστημα.

Με το Υπόμνημα αυτό σας καταθέτουμε μια σειρά προτάσεών μας, που θεωρούμε ότι θα αντιμετωπίσετε με κατανόηση, εμπιστοσύνη και ανοικτό πνεύμα» τονίζουν οι φροντιστές στο υπόμνημα και ζητούν:

  1. Απλοποίηση της αδειοδότησης των Φροντιστηρίων και κατάργηση κάθε γραφειοκρατικής διαδικασίας, όπως η δίχρονη ανανέωση της Αδείας λειτουργίας. Η συνέχιση ύπαρξης μιας τέτοιας διαδικασίας είναι ακατανόητη, ανούσια και δεν προσφέρει τίποτα πέραν της ταλαιπωρίας χιλιάδων Φροντιστών. Σημειώνεται, ότι σε καμία επαγγελματική δραστηριότητα δεν προβλέπεται ανανέωση αδείας ανά διετία.
  2. Αποσαφήνιση και ενημέρωση για το Υγειονομικό Πρωτόκολλο λειτουργίας των Φροντιστηρίων στην νέα περίοδο. Η Ο.Ε.Φ.Ε. και συνολικά όλοι οι Φροντιστές σ’ όλη την χώρα τηρήσαμε με απόλυτη σχολαστικότητα και αίσθηση ευθύνης τα μέτρα που σε διάφορες φάσεις της πανδημίας ανακοινώνονταν. Μ’ αυτό το πνεύμα θα πορευτούμε και στο μέλλον. Γι’ αυτό είναι αναγκαία η άμεση ενημέρωσή μας για το Υγειονομικό Πρωτόκολλο που θα ισχύσει και τα μέτρα που θα πρέπει να λάβουμε.
  3. Αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα. Ορισμένες σκέψεις που καταθέτουμε είναι:

– Ο υποψήφιος για τα ΑΕΙ θα πρέπει να αξιολογείται περισσότερες φορές με εξετάσεις εθνικού επιπέδου. Η εμπειρία δείχνει ότι αν ένας μαθητής αξιολογείται πολλές φορές, τότε μειώνεται και το άγχος των υποψηφίων. Η ίδια φιλοσοφία θα πρέπει να διαπνέει όλες τις βαθμίδες Εκπαίδευσης και όχι μόνο τον τρόπο εισαγωγής στα Α.Ε.Ι. Χρειάζεται σε όλες τις βαθμίδες, σε όλες τις τάξεις μία διαδικασία συνεχούς αξιολόγησης μέσα από τεστ.

– Όλα τα θέματα θα πρέπει να μπαίνουν από την Τράπεζα Θεμάτων, ώστε να μηδενίζεται ο κίνδυνος υποκειμενισμού στην επιλογή θεμάτων ανά σχολείο.

Επιπρόσθετα, θα θέλαμε ορισμένες διευκρινίσεις για τα εξής:

– Θα προσμετράται ο βαθμός της Α΄ και Β΄ Λυκείου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και σε τι ποσοστό;

– Ποια μαθήματα θα εξετάζονται με τράπεζα θεμάτων και σε ποιες τάξεις;

– Ποιες είναι οι πιθανές επικείμενες αλλαγές και ποιο το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης τους;

– Θα υπάρξουν αλλαγές στα προγράμματα σπουδών;

  1. Κατάργηση κάθε άδειας Οικοδιδασκαλίας και αντιμετώπιση της εκπαιδευτικής παραοικονομίας στον χώρο των ιδιαιτέρων μαθημάτων από επίορκους εκπαιδευτικούς του κρατικού σχολείου ή από παράνομους ιδιώτες. Να χαρακτηριστούν ως Οικοδιδάσκαλοι όσοι παραδίδουν κατ’ οίκον μαθήματα και όχι όσοι στεγάζονται σε επαγγελματικό χώρο και διδάσκουν σε ομάδες μαθητών διαφημίζοντας ταυτόχρονα την Επιχείρησή τους. Αυτοί πρέπει να εκδίδουν άδεια Φροντιστηρίου.
  2. Καθιέρωση της δυνατότητας επέκτασης των αδειών των Φροντιστηρίων και για την Υποστηρικτική Διδασκαλία μαθητών Δημοτικού. Είναι η μόνη θεσμικά και εκπαιδευτικά ορθή λύση που μπορεί να βάλει ένα τέλος σ’ όλη την κατάσταση που κυριαρχεί σήμερα και χαρακτηρίζεται από ανομία, έλλειψη κάθε ελέγχου, φοροδιαφυγή.
  3. Έλεγχος αδειοδότησης των ηλεκτρονικών Φροντιστηρίων και επιβολή ποινών σε όσα λειτουργούν παράνομα. Είναι γεγονός πως η αγορά έχει κατακλυστεί από ηλεκτρονικά φροντιστήρια τα οποία διαφημίζουν καθημερινά τις υπηρεσίες τους δίχως όμως να διαθέτουν νόμιμη αδειοδότηση. Ως εκ τούτου, οι επιχειρήσεις αυτές θα πρέπει να ελεγχθούν άμεσα και διεξοδικά ούτως ώστε τα εξ αποστάσεως μαθήματα να παρέχονται αποκλειστικά και μόνο από τα νόμιμα αδειοδοτημένα φροντιστήρια. Σε διαφορετική περίπτωση, θα πρέπει να επιβάλλονται αυστηρές ποινές.
  4. Καθιέρωση Κουπονιού Εκπαίδευσης για την στήριξη από τα Φροντιστήρια παιδιών που δεν μπορούν να έχουν μία πρόσθετη στήριξη λόγω των οικονομικών προβλημάτων. Η επερχόμενη ύφεση και οι παρενέργειές της στην μέση οικογένεια καθιστά αυτή την πρότασή μας αναγκαία ώστε να αποφευχθούν ταξικοί διαχωρισμοί και ανισότητες.

Με την συνέχιση της πλοήγησης σας στην σελίδα μας θεωρούμε αυτόματα ότι αποδέχεστε τους όρους χρήσης μας. Αποδοχή Όροι χρήσης