Αναβρασμός επικρατεί στην εκπαιδευτική κοινότητα για την εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας με τους καθηγητές, τους δασκάλους και τους νηπιαγωγούς να προχωρούν σε κινητοποιήσεις.
Στα Τρίκαλα, οι εκπαιδευτικοί προχωρούν σε γενικές συνελεύσεις αυτό το διάστημα για να καθορίσουν την στάση τους.
Το απόγευμα της Τετάρτης, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Τρικάλων πραγματοποίησε έκτακτη γενική συνέλευση, δεδομένου ότι ΔΟΕ και ΟΛΜΕ κήρυξαν 24ωρη απεργία για τις 15 Φεβρουαρίου, αλλά και την προαποφασισμένη απεργία – αποχή από τις αξιολογικές διαδικασίες.
Την θέση των συναδέλφων του ενάντια στην ατομική αξιολόγηση υπογράμμισε ο πρόεδρος Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων Γιώργος Τσιάκαλος.
Ο κ. Τσιακαλος έκανε λόγο για κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών, ενώ κανείς δεν εγγυάται τι θα συμβεί για όσους δεν έχουν την επάρκεια σε ό,τι αφορά στην κρίση των αξιολογητών .
Από την πλευρά του, το μέλος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος Ζήσης Καπράνας χαρακτήρισε την αξιολόγηση ως μέσο για την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών.
Όπως ανέφερε πρόκειται για έναν αυταρχικό μηχανισμό με βασική αποστολή τον αυστηρό έλεγχο, τη διαρκή επιτήρηση και εποπτεία της πορείας της αξιολόγησης που θα διαπιστώνει αν “συμμορφώνονται” οι εκπαιδευτικοί .
Ειδική ψηφιακή εφαρμογή
Τέλος, να σημειωθεί ότι δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ για την ειδική ψηφιακή εφαρμογή για την αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών και σύντομα ξεκινά η ανάρτηση των στοιχείων για την αξιολόγηση.
Σύμφωνα με το ΦΕΚ, στην πλατφόρμα θα καταχωρίζονται τα ζεύγη αξιολογητή – αξιολογούμενου από τους διευθυντές Εκπαίδευσης, προκειμένου να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί και οι σύμβουλοι Εκπαίδευσης να έχουν πρόσβαση στην εφαρμογή και να αρχίσουν να καταχωρίζουν στοιχεία που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της διαδικασίας, όπως τα βιογραφικά στοιχεία του αξιολογούμενου.
Η συγκεκριμένη διαδικασία αφορά, σε πρώτη φάση, τις τέσσερις περιοχές στις οποίες έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης των συμβούλων (Β. Αιγαίο, Ν. Αιγαίο, Πελοπόννησο και Κρήτη) και ξεκινά από τους νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς, για τους οποίους η θετική αξιολόγηση αποτελεί προϋπόθεση μονιμοποίησης. Με την τοποθέτηση των υπολοίπων συμβούλων Εκπαίδευσης το προσεχές διάστημα, η διαδικασία θα υλοποιηθεί και στο υπόλοιπο της χώρας.
Η εν λόγω πλατφόρμα προβλέπει την ηλεκτρονική καταχώριση βιογραφικών στοιχείων των αξιολογούμενων, της προβλεπόμενης έκθεσης αυτοαξιολόγησης, των αποτιμήσεων του αξιολογητή κατόπιν παρακολούθησης των δύο διδασκαλιών που προβλέπει ο νόμος, καθώς και της τελικής αξιολογικής έκθεσης με την ολοκλήρωση του εκάστοτε κύκλου αξιολόγησης.