Σε απόγνωση βρίσκονται οι Τρικαλινοί ιδιοκτήτες Τουριστικών Γραφείων , αφού λόγω της πανδημίας, τα λεωφορεία δεν πραγματοποιούν εκδρομές, με αποτέλεσμα να τίθεται ζήτημα επιβίωσης.
Μάλιστα, ο Σύλλογος Τουριστικών Γραφείων ν. Τρικάλων απέστειλε επιστολή, προς τον αρμόδιο Υπουργό Τουρισμού, ζητώντας να ληφθούν άμεσα μέτρα στήριξης του κλάδου, διότι η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη.
Όπως σημειώνουν «το νέο έτος για εμάς τους ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων δυστυχώς δεν φέρνει χαρμόσυνα μηνύματα ελπίδας. Η νέα χρονιά μας θυμίζει τη συμπλήρωση των δύο ολόκληρων μαύρων χρόνων της πανδημίας. Δύο ολόκληρα έτη χωρίς έσοδα στις επιχειρήσεις μας. Δύο έτη απελπισίας και απόγνωσης. Δύο έτη απραγίας και ακινησίας των τουριστικών λεωφορείων μας».
«Χρειάζονται ουσιαστικά μέτρα στήριξης»
«Είμαστε «ανεπίσημα» άνεργοι, διότι κρατάμε τις επιχειρήσεις μας ανοικτές. Όμως, δεν έχουμε δουλειά, διότι ο κόσμος φοβάται και δεν προχωρά σε εκδρομές» ανέφερε ο πρόεδρος του Συλλόγου κ. Δημήτρης Ευθυμίου.
Όπως είπε «ουσιαστική στήριξη από την Κυβέρνηση δεν έχουμε και κανείς δε γνωρίζει τι θα γίνει».
Κατά τον κ. Ευθυμίου δεν είναι μόνον η πανδημία που λειτουργεί αποτρεπτικά, αλλά και το γεγονός ότι τα νοικοκυριά είναι αντιμέτωπα και με το κύμα ακρίβειας, με αποτέλεσμα να αδυνατούν να προγραμματίσουν οτιδήποτε άλλο.
«Χρειάζονται ουσιαστικά μέτρα στήριξης για να ενισχυθεί ο κλάδος μας, αλλά και ο εσωτερικός τουρισμός που αποτελεί σημαντικό μοχλό ανάπτυξης για τη χώρα μας» πρόσθεσε.
Η επιστολή
Στην επιστολή του, ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Τρικάλων υπογραμμίζει μεταξύ, πολλών άλλων ότι «στα δύο αυτά έτη, η μόνη στήριξη που μας παρείχατε, ανέρχεται περίπου στα € 7.000,00. Δηλαδή €3.600,00 για την ενίσχυση ενός τουριστικού λεωφορείου και περίπου €3.400,00 (το 2,5% του μέσου τζίρου ενός τουριστικού λεωφορείου) μία ενίσχυση που ο μισός κλάδος δεν έλαβε γιατί δεν είχε εργαζομένους με σχέση εξαρτημένης εργασίας στα λεωφορεία του. Δυστυχώς άλλα πραγματικά έσοδα δεν υπήρξαν. Διότι οι λιγοστές εκδρομές που μπορέσαμε να πραγματοποιήσουμε το καλοκαίρι είχαν την ελάχιστη συμμετοχή καθώς το ταξιδιωτικό κοινό τρέμει στην ιδέα να μπει στο λεωφορείο. Το αποτέλεσμα είναι ένα τουριστικό λεωφορείο να αδυνατεί με την εκδρομή να παράγει το ελάχιστο κέρδος για τον ιδιοκτήτη του. Άλλα έσοδα για το τουριστικό λεωφορείο ιδίως σε περιοχές όπως η δική μας δεν υφίστανται. Διαφορετικά μεταφορικά έργα, όπως εργοστάσια, δεν υπάρχουν, αλλά και οι σχολικές μεταφορές των Περιφερειακών Ενοτήτων δυστυχώς έχουν ανατεθεί με συνοπτικές διαδικασίες (υπό μορφή παράτασης ήδη ληγμένων συμβάσεων) στα κατά τόπους Κ.Τ.Ε.Λ.» σημειώνοντας παράλληλα ότι «ο μέσος ιδιοκτήτης τουριστικού λεωφορείου σε μία πόλη σαν τα Τρίκαλα, παλεύει λοιπόν να επιβιώσει τα δύο τελευταία χρόνια με €7.000,00 που δεν επαρκούν για τη διαβίωσή του, πόσο μάλλον και για να καλυφθούν ταυτόχρονα οι υποχρεώσεις της επιχείρησής του. Χωρίς δικαίωμα ακινησίας στα τουριστικά μας λεωφορεία από το Μάιο του 2021, έχουμε φτάσει να δανειζόμαστε για να πληρώσουμε τις ασφάλειες των τουριστικών μας λεωφορείων, τα οποία στην ουσία είναι ακίνητα από το 2020. Το αποτέλεσμα σύντομα είναι το αναμενόμενο, λουκέτο για εκατοντάδες επιχειρήσεις και ο αφανισμός ενός ολόκληρου κλάδου».
Οι Τρικαλινοί ιδιοκτήτες διεκδικούν την
- Άμεση ενίσχυση των τουριστικών λεωφορείων ίση ή μεγαλύτερη αυτής που λάβαμε για το 2020.
- Έκτακτη εφαρμογή παράτασης του ορίου ηλικίας κατά δύο έτη όλων των τουριστικών λεωφορείων που έχουν ταξινομηθεί σε κυκλοφορία μέχρι 1/1/2020, ως δίκαιη αντιστάθμιση της χαμένης τους ηλικίας λόγω της διετούς απραγίας εν μέσω πανδημίας.
- Εφαρμογή του κατώτερου δυνατού Φ.Π.Α. στο τουριστικό πακέτο αλλά και σε κάθε είδος υπηρεσιών μεταφοράς με τουριστικά λεωφορεία και υπηρεσιών περιηγήσεων.
- Εφαρμογή έμμεσης ενίσχυσης των επιχειρήσεών μας για τα καύσιμα.
- Επαναφορά της επιδότησης ενοικίου των τουριστικών μας γραφείων
- Επιδότηση των ασφαλιστικών μας εισφορών/φορολογικών μας υποχρεώσεων
- Επαναφορά του δικαιώματος θέσης σε αναστολή εργαζομένων των επιχειρήσεών μας
- Ένταξη στο ΕΣΠΑ για την αντικατάσταση των Τ.Λ.Δ.Χ. και την επιδότηση των παγίων δαπανών των γραφείων τους και την ανάκληση αδειών των τουριστικών γραφείων των Κ.Τ.Ε.Λ. εφόσον ισχύει ακόμη μονοπώλιο στις συγκοινωνίες. Είναι αδιανόητο τα τουριστικά γραφεία να μην έχουν κανένα πόρο και ένα ελάχιστο έργο που μπορεί να προκύψει πιθανόν να το καρπωθούν θυγατρικές των Κ.Τ.Ε.Λ. τα οποία έχουν εξασφαλισμένο και κατοχυρωμένο έσοδο από το συγκοινωνιακό έργο.