Έπειτα από αρκετές καθυστερήσεις θα τεθεί σε εφαρμογή αυτή τη Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου το νέο Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης στο κέντρο Τρικάλων.
Με αφορμή λοιπόν την πρεμιέρα του νέου συστήματος, χθες ο Δήμαρχος Τρικκαίων κ. Δημήτρης Παπαστεργίου παραχώρησε συνέντευξη Τύπου, όπου παρουσίασε τα θετικά στοιχεία που θα προκύψουν από την εφαρμογή του.
Σημειωτέον, πληροφορίες για το Σύστημα βρίσκονται στην ιστοσελίδα του Δήμου Τρικκαίων www.trikalacity.gr (στο banner για τη στάθμευση) ή απ’ ευθείας στη διεύθυνση https://trikalacity.gr/systima-elegchomenis-stathmeysis/.
Η συνέντευξη δόθηκε στο χώρο του Gisemi Hub, μαζί με τον πρόεδρο της δημοτικής εταιρείας «Αστική Ανάπτυξη» Α.Ε. Γιώργο Ζιώγα και τον διευθυντή της, Χρήστο Γούλα.
Νέα κατάσταση
Ο Δήμαρχος Τρικκαίων έκανε λόγο για μια νέα κατάσταση που ξεκινά τη Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2022, καθώς – προωθεί την τάξη στη στάθμευση, όπως συμβαίνει στις σύγχρονες και οργανωμένες κοινωνίες, βοηθά στην εύρεση χώρων στάθμευσης, δεν έχει σχέση με οικονομικούς λόγους, ευνοεί την πεζοπορία και την ποδηλασία και συνδράμει οικονομικά τμήμα τρικαλινών, μέσω του «Ενεργειακού Κουμπαρά», στον οποίο θα μεταφέρεται τμήμα των εσόδων του Συστήματος Στάθμευσης.
Μάλιστα, υπενθύμισε τις πολύ μικρές αποστάσεις γύρω από το κέντρο των Τρικάλων, την κατάληψη χώρων στάθμευσης από κάθε είδους αντικείμενα, τις συνήθειες «να αφήνουμε το αυτοκίνητο έξω από την καφετέρια ή το εμπορικό», τη στάθμευση οχημάτων υπαλλήλων ή/και επιχειρηματιών μπροστά από τα καταστήματά τους για ώρες, με αποτέλεσμα να μη βρίσκουν θέση οι δυνητικοί πελάτες, «από τις 7,30 το πρωί», αλλά και την ανάγκη βελτίωσης των χώρων στάθμευσης για εμποδιζόμενα άτομα, για ΑμεΑ και για τους επαγγελματίες, με τις θέσεις φορτοεκφόρτωσης.
Ειδικά για το ζήτημα του «Ενεργειακού Κουμπαρά», ο Δήμαρχος Τρικκαίων υπενθύμισε ότι πρόκειται για ενίσχυση των οικονομικά ασθενέστερων οικογενειών με ενέργεια, από τα κέρδη του Συστήματος. «Γνωρίζουμε ως Δήμος ποιοι λαμβάνουν επίδομα και αυτούς θα ενισχύουμε,», είπε χαρακτηριστικά. Δηλαδή, τμήμα των κερδών του ΣΕΣ θα μετατρέπεται σε ενέργεια που θα αποδίδεται στους/στις ωφελούμενους/ες του ΤΕΒΑ.
Ο κ. Παπαστεργίου δεν παράλειψε να σταθεί και στις αντιδράσεις που έχουν καταγραφεί, λέγοντας ότι «κι εγώ δε θα χαιρόμουν, αν έπρεπε να πληρώσω για να σταθμεύσω κάτω από τα σπίτι μου», ωστόσο σημείωσε ότι οφείλουμε «να αλλάξουμε συνήθειες», εστιάζοντας στο περπάτημα και τη χρήση ποδηλάτου.
Ερωτώμενος για το αν είναι η κατάλληλη (οικονομικά) περίοδος να προωθηθεί το μέτρο, απάντησε με το ότι «από το 2010 μέχρι τώρα, ποτέ δεν ήταν κατάλληλη η περίοδος».
Τέλος, ανέφερε την ανάγκη να γίνουν βελτιώσεις, με την εφαρμογή του ΣΕΣ στην πράξη, έδωσε τα εύσημα στην «Αστική Ανάπτυξη» για τη δουλειά που έχει κάνει, αλλά και στην εφαρμογή της Novoville, που είναι ένα ελληνικό πρόγραμμα.
Να επιλυθεί το ζήτημα
Στη συνέχεια, ο πρόεδρος της «Αστική Ανάπτυξη» Α.Ε. κ. Γιώργος Ζιώγας έδωσε έμφαση σε 11 σημεία για τη στάθμευση. Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι οργανώνεται και τακτοποιείται η στάθμευση στην πόλη, δίνεται τέλος στην κατάληψη των θέσεων στάθμευσης από μηχανάκια, γλάστρες κ.α. αντικείμενα, δίνεται τέλος στην κατάληψη διαβάσεων, γίνεται αναλογική χρήση του ελάχιστου χώρου που υπάρχει στα Τρίκαλα για τη στάθμευση: οι 530 θέσεις που πλέον εντάσσονται στο σύστημα, με 4 φορές ανανέωση την ημέρα, σημαίνουν 2.060 θέσεις στάθμευσης «που δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή», τόνισε.
Επίσης, δήλωσε ότι οριοθετούνται οι θέσεις στάθμευσης για τα δίκυκλα και διορθώνονται λάθη στις θέσεις φορτοεκφόρτωσης: πλέον αυτές οι θέσεις, μαζί με τις θέσεις ΑμεΑ, θα βρίσκονται στην αρχή και το τέλος των δρόμων, για να υπάρχει ορατότητα.
Παράλληλα, ανέφερε ότι το μέτρο δεν έχει οικονομική χροιά, αφού οι κλήσεις για τον ΚΟΚ αποφέρουν περί τα 700.000€ ετησίως. «Εάν θέλαμε να έχουμε έσοδα, θα κλείναμε το μάτι σε όλους να παρκάρουν παντού», επεσήμανε ο κ. Ζιώγας.
Από την πλευρά του, ο διευθυντής της «Αστική Ανάπτυξη» Α.Ε κ. Χρήστος Γούλας γνωστοποίησε ότι έχουν υποβληθεί αιτήσεις 240 από τις 300 θέσεις για μόνιμους κατοίκους, ενώ από τη Δευτέρα θα μοιράζεται και φυλλάδιο με πληροφορίες για τη στάθμευση, από προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας. Οι έλεγχοι για την τήρηση του ΣΕΣ θα γίνεται από τη Δημοτική Αστυνομία Τρικκαίων και την Ελληνική Αστυνομία.
Τέλος, όπως ανέφεραν οι κ. Παπαστεργίου και Ζιώγας, μετά την πρώτη φάση, ακολουθεί ο εμπλουτισμός της εφαρμογής με στοιχεία για τον κυκλοφοριακό φόρτο κάθε δρόμου, ώστε να γνωρίζει ο οδηγός την κατάσταση με κίνηση και στάθμευση. Επίσης, είναι ένα ενδεχόμενο η συνεργασία με το Αστικό ΚΤΕΛ για δρομολόγια εντός πόλης, εάν υπάρξει κατάλληλη χρηματοδότηση.