Ένα έργο που μπορεί να αλλάξει σε μεγάλη μορφή την τοπική οικονομία των Τρικάλων φαίνεται πως βρίσκεται σε καλό δρόμο. Βέβαια η υπομονή που θα πρέπει να δείξουν όλοι είναι μεγάλη, αλλά φαίνεται πως κάτι κινείται προς την θετική κατεύθυνση.
Το «πράσινο φως» πήρε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η ανάθεση της κατασκευής του βόρειου τμήματος του Ε65 στην ΤΕΡΝΑ. Το τμήμα Τρικάλων- Καλαμπάκας- Εγνατίας (στην περιοχή των Γρεβενών) έχει μήκος 70,5 χλμ από τα συνολικά 180 χλμ του Ε65.
Όπως δήλωσε η Εκτελεστική Αντιπρόεδρος της Επιτροπής, Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ, αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού, «η κατασκευή του βόρειου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας θα ολοκληρώσει το ελληνικό τμήμα του Ε65 και θα συμβάλει στην ανάπτυξη των περιοχών που εξυπηρετεί ο αυτοκινητόδρομος. Η απόφαση αυτή θα δώσει στην Ελλάδα τη δυνατότητα να στηρίξει την κατασκευή της σημαντικής αυτής υποδομής, η οποία αποτελεί μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου».
Η Επιτροπή ενέκρινε τη χρηματοδότηση του έργου από το ελληνικό Δημόσιο, ύψους 442 εκατ. ευρώ (το έργο έχει προταθεί για ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης). Όπως συνέβη και με το νότιο τμήμα (Λαμία- Ξυνιάδα) του Ε65, το τμήμα θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο και κατόπιν θα παραχωρηθεί για λειτουργία στον παραχωρησιούχο «Κεντρική Οδό». Εφόσον το κόστος λειτουργίας δεν θα καλύπτεται από τα έσοδα του τμήματος (από τον σταθμό διοδίων και το σταθμό εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών που περιλαμβάνει), το Δημόσιο θα καλύπτει το υπόλοιπο (η Επιτροπή ενέκρινε την παροχή επιπλέον χρηματοδότησης από το Δημόσιο έως 38 εκατ. ευρώ σε βάθος 25ετίας).
Για να ξεκινήσουν τα έργα, θα πρέπει πρώτα να τροποποιηθεί η σύμβαση παραχώρησης του Ε65 (ώστε να περιλάβει τους όρους του «ανεξάρτητου» βόρειου κομματιού) και κατόπιν να ολοκληρωθεί η περιβαλλοντική του αδειοδότηση και ό,τι άλλο απομένει από μελέτες.
Υπενθυμίζεται ότι το νότιο τμήμα (Λαμία- Ξυνιάδα) βρίσκεται υπό κατασκευή και η παράδοσή του τοποθετείται μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022.