Προχωρούν οι εργασίες για την ανάδειξη της ΚΟΜΔΕ

Στην ανάδειξη ενός εμβληματικού μνημείο προχωρά το τελευταίο διάστημα η Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων, αυτό της ΚΟΔΜΕ (Κέντρο Οχημάτων Μηχανημάτων Δημοσίων Έργων).

Αντικείμενο των εργασιών είναι η αποκατάσταση των βλαβών, η ενίσχυση του φέροντος οργανισμού και η ανάδειξη του κτιρίου του Μηχανουργείου, το οποίο αποτελούσε  το κεντρικό κτίριο του συγκροτήματος του εργοταξίου των έργων αποξήρανσης της Θεσσαλικής πεδιάδας στα Τρίκαλα και  βρίσκεται στο χώρο που εξυπηρετεί σήμερα τις ανάγκες της ΚΟΜΔΕ, σε οικόπεδο επιφάνειας 155.477m2 στη συνοικία «ΣΑΡΑΓΙΑ».

Αυτό το διάστημα οι εργασίες βρίσκονται σε πολύ καλό στάδιο, ενώ στόχο έχουν να αλλάξει ριζικά η εικόνα του χώρου.

Όπως σημείωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Τρικάλων Χρήστος Μιχαλάκης «οι εργασίες θα αναδείξουν ένα εμβληματικό έργο και μια ιστορική πτυχή της πόλης των Τρικάλων».

Ενώ, σημείωσε ότι η Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων επιθυμεί να εντάξει τον χώρο της ΚΟΜΔΕ ως ένα κομβικό σημείο Πολιτισμού για την πόλη με εναλλακτικές προτάσεις τουριστικής αξιοποίησή της και ένταξής της σε ένα ενοποιημένο πολιτιστικό πάρκο.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 1.300.000 ευρώ και αφορά στην αποκατάσταση και στην ανάδειξη του Παλαιού Εργοστάσιου Αποξήρανσης Τρικάλων.

Το συγκρότημα του Κέντρο Οχημάτων Μηχανημάτων Δημοσίων  Έργων (ΚΟΜΔΕ) βρίσκεται στην περιοχή των Σαραγιών. Η  αρχική του λειτουργία  ξεκίνησε το 1936 και αποτέλεσε το κεντρικό εργοτάξιο της εταιρείας Henry Boot and Sons Limited, η οποία ανέλαβε, την περίοδο πριν από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο τα έργα αποξήρανσης της Θεσσαλίας. Πρόκειται για ένα ενιαίο οικόπεδο το οποίο καταλαμβάνει χώρο επιφάνειας 156.000τ.μ. Το εργοτάξιο περιλάμβανε μια σειρά από 11 κτιριακές εγκαταστάσεις που σώζονται μέχρι σήμερα σχεδόν ακέραιες στο σύνολό τους.

Εκτιμάται πως το μηχανουργείο της ΚΟΜΔΕ είναι ένα από τα μεγαλύτερα γνωστά μηχανουργεία της χώρας και ένα από τα ελάχιστα σωζόμενα τέτοιας κλίμακας.  Η αρχιτεκτονική του ακολουθεί την τυποποιημένη αρχιτεκτονική ανάλογων βιομηχανικών κτιρίων, η οποία εφαρμόστηκε από το τέλος του 19ου αι. έως τις αρχές του 20ουαι.

Με την συνέχιση της πλοήγησης σας στην σελίδα μας θεωρούμε αυτόματα ότι αποδέχεστε τους όρους χρήσης μας. Αποδοχή Όροι χρήσης