Προβλήματα ρευστότητας αντιμετωπίζουν οι μικρές επιχειρήσεις, ειδικά στην εστίαση, όπου το ποσοστό εκείνων που δεν έχουν ταμειακά διαθέσιμα ή τα ταμειακά διαθέσιμα επαρκούν το πολύ για ένα μήνα ανέρχεται στο 58,8%.
Αυτό προκύπτει από την πρόσφατη έρευνα της ΓΣΒΕΕ, σύμφωνα με την οποία οι επιχειρήσεις εστίασης φαίνεται πως με διαφορά αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο πρόβλημα υπερχρέωσης καθώς το 38,2% αυτών έχει δυο ή και περισσότερες ληξιπρόθεσμες οφειλές, ενώ σύμφωνα με τα ευρήματα, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις αύξησαν περισσότερο τις τιμές τους.
Η ακρίβεια που ροκανίζει τα νοικοκυριά δεν αφήνει περιθώρια στην έξοδο υπογράμμισε ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Καφετεριών Τρικάλων Αποστόλης Κόκκοβας, κληθείς να σχολιάσει την κατάσταση που επικρατεί.
« Μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων η κίνηση και ο τζίρος έχουν μειωθεί δραματικά, παρά το γεγονός ότι είμαστε μέσα στο καλοκαίρι» ανέφερε και πρόσθεσε ότι οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα οικονομικό, με αποτέλεσμα να επιλέγουν άλλους τρόπους διασκέδασης.
Την ίδια στιγμή, τόνισε ότι οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν σημαντικό ζήτημα επιβίωσης, αφού οι λογαριασμοί ρεύματος έχουν αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό, το ίδιο και οι ασφαλιστικές εισφορές, ενώ οι ανατιμήσεις των προϊόντων για την πρώτη ύλη «γονατίζουν» την εστίαση.
Μάλιστα, σημείωσε ότι εάν δε ληφθούν μέτρα και δεν αλλάξει η κατάσταση, το φθινόπωρο θα είναι δύσκολο με τα λουκέτα να απειλούν την βιωσιμότητα των επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με την έρευνα οι επιχειρήσεις εστίασης φαίνεται πως με διαφορά αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο πρόβλημα υπερχρέωσης καθώς το 38,2% αυτών έχει δυο ή και περισσότερες ληξιπρόθεσμες οφειλές, ενώ σύμφωνα με τα ευρήματα, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις αύξησαν περισσότερο τις τιμές τους.
Ωστόσο, από την έρευνα προκύπτει ότι πιο αισιόδοξες εμφανίζονται οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο.
Από τις απαντήσεις που επεξεργάστηκε η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος (ΓΣΕΒΕΕ) στο πλαίσιο της εξαμηνιαίας έρευνας που πραγματοποιεί από το 2009, προκύπτει ότι το πλήρες άνοιγμα της οικονομίας, η καλή τουριστική περίοδος και τα μέτρα στήριξης που εφαρμόστηκαν ήταν οι παράγοντες για την περαιτέρω άνοδο του θετικός κλίματος.