«Σαρώνει» η ακρίβεια την τσέπη των καταναλωτών που βλέπουν το εισόδημα τους να εξανεμίζεται σε καθημερινό επίπεδο.
Σε μια προσπάθεια ν’ ανταπεξέλθουν στις συνεχιζόμενες ανατιμήσεις είναι πιο προσεκτικοί, αναζητώντας τις χαμηλότερες τιμές και μειώνοντας τις ποσότητες που αγοράζουν, αφού η ακρίβεια «σαρώνει» την τσέπη τους.
Οι καθημερινές αυξήσεις στις τιμές των βασικών προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ όπως το γάλα και το ψωμί προκαλούν πονοκέφαλο στους καταναλωτές.
Στα Τρίκαλα για παράδειγμα το 2021 το γάλα κόστιζε 1 ευρώ και σήμερα αγγίζει το 1,65 ευρώ, το ψωμί 80 λεπτά και σήμερα έφτασε το 1,20. Το λάχανο από 1 ευρώ κοστίζει 2 ευρώ το κιλό και η φέτα από΄7,50 ευρώ το κιλό, αγγίζει πλέον τα 12 ευρώ
Την ίδια ώρα και στη λαϊκή αγορά οι καταναλωτές είναι προσεκτικοί στις αγορές τους, ενώ από την πλευρά τους, έμποροι και παραγωγοί προσπαθούν να συγκρατήσουν και να μην μετακυλήσουν τις αυξήσεις του κόστους παραγωγής και μεταφορών στα προϊόντα τους.
Στο μεταξύ, το καλάθι του νοικοκυριού με τα 51 προϊόντα με τις χαμηλότερες τιμές, αναμένεται να ξεκινήσει από την Τετάρτη 2 Νοεμβρίου και θα έχει ισχύ έως τις 31 Μαρτίου.
Πάντως, οι καταναλωτές εμφανίζονται επιφυλακτικοί, αφού παρά την πτώση του πληθωρισμού στην ευρωζώνη η ακρίβεια στα τρόφιμα στην Ελλάδα επιμένει.
Με βάση τα στοιχεία της Eurostat, ο πληθωρισμός στην Ελλάδα για τον Οκτώβριο διαμορφώνεται στο 9,8%, από 12,1% τον Σεπτέμβριο.
Εξετάζοντας τις κύριες συνιστώσες του πληθωρισμού στη ζώνη του ευρώ, η ενέργεια αναμένεται να έχει τον υψηλότερο ετήσιο ρυθμό τον Οκτώβριος με 41,9%, έναντι 40,7% τον Σεπτέμβριο.
Ακολουθούν τα τρόφιμα, το αλκοόλ και ο καπνός (13,1%, έναντι 11,8% τον Σεπτέμβριο), μη ενεργειακά βιομηχανικά αγαθά (6,0%, έναντι 5,5% τον Σεπτέμβριο) και υπηρεσίες (4,4% έναντι 4,3% τον Σεπτέμβριο).