Στις κάλπες προσήλθαν χθες οι Τρικαλινοί καθηγητές για την ανάδειξη των αντιπροσώπων τους για το 20ο συνέδριο της ΟΛΜΕ που θα διεξαχθεί τον επόμενη μήνα.
Οι εκλογές διεξήχθησαν στο αμφιθέατρο 2ου Γυμνασίου-Λυκείου και την ψήφο των εκπαιδευτικών διεκδικήσαν πέντε παρατάξεις.
Οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών, η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών, η ΔΑΚΕ Καθηγητών, η ΠΑΣΚ- ΠΕΚ και η Πρωτοβουλία Καθηγητών.
Να σημειωθεί ότι στο επίκεντρο του συνέδριου της ΟΛΜΕ θα τεθεί η ανάγκη μείωσης της ύλης και μη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων, της ΕΒΕ και της Ελληνικής «PISΑ», οι διορισμοί εκπαιδευτικών – Άνοιγμα πινάκων ειδικής αγωγής, οι εργασιακές συνθήκες και επαγγελματική εξουθένωση εκπαιδευτικών, η ακρίβεια-οικονομική εξαθλίωση εκπαιδευτικών, τα φαινόμενα βίας στα σχολεία – προσλήψεις ψυχολόγων – κοινωνικών λειτουργών, ζητήματα νεοδιόριστων συναδέλφων (διετία, ειδικές κατηγορίες κα), αίτημα Μουσικών ΤΕ16, οι πίνακες Ειδικής Αγωγής, οι μόνιμοι διορισμοί και τα νέα προγράμματα σπουδών.
Σε όλα τα σχολεία η Pisa
Εν τω μεταξύ, από την επόμενη σχολική χρονιά οι εξετάσεις PISA θα πραγματοποιηθούν σε όλα τα σχολεία της χώρας, δηλαδή σε όλες τις τάξεις της ΣΤ’ δημοτικού και της Γ’ Γυμνασίου, όπως προανήγγειλε με δηλώσεις του ο γ.γ του υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης.
Όπως σημειώνει το «alfavita» παρά τις αντιδράσεις γονέων και εκπαιδευτικών, οι εξετάσεις Pisa πραγματοποιήθηκαν χθες πιλοτικά σε 585 από τα 600 σχολεία, τα οποία είχαν επιλεχθεί από όλες τις Περιφέρειες της χώρας, ενώ η επιλογή έγινε από Επιστημονική Επιτροπή με στρωματοποιημένη δειγματοληψία.
Η πιλοτική εφαρμογή των εξετάσεων αφορούσε περίπου 6.000 μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ’ δημοτικού και της Γ΄ Γυμνασίου, οι οποίοι εξετάστηκαν στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών. Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας οι εξετάσεις «στοχεύουν στην έγκυρη και αξιόπιστη διάγνωση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών και μαθητριών μας, σύμφωνα με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα».
Παρόλα αυτά, εκπαιδευτικά σωματεία και σύλλογοι γονέων εξέφρασαν την αντίθεσή τους με την πραγματοποίηση των εξετάσεων, έναν επιπρόσθετο βραχνά δηλαδή για τους μαθητές, υποστηρίζοντας ότι ο πραγματικός στόχος του ΥΠΑΙΘ δεν είναι η αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, αλλά η κατηγοριοποιήση των σχολείων σε «καλά» και «κακά».