Ένα σημαντικό πρόγραμμα τηλεφροντίδας για μοναχικά διαβιούντες πολίτες υλοποιεί πιλοτικά τους τελευταίους μήνες ο Δήμος Τρικκαίων και η e- trikala με στόχο την ποιότητα ζωής των τρικαλινών που θα κάνουν χρήση.
Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα παρέχει την δυνατότητα σε ωφελούμενους δημότες του Δήμου Τρικκαίων του «Προγράμματος Βοήθεια στο Σπίτι» να εξυπηρετούνται δωρεάν για χρονικό διάστημα 6 μηνών, από το Κέντρο 24ώρης παρακολούθησης και τηλεφωνικής υποστήριξης ωφελούμενων ηλικιωμένων, το οποίο λειτουργεί από την ΓΝΩΜΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α.Ε. και το Iνστιτούτο Ανάπτυξης, Τεχνολογίας & Ανθρωπίνων Πόρων.
Η επιλογή των χρηστών που δηλώνουν συμμετοχή στο πρόγραμμα , γίνεται με κοινωνικά κριτήρια από τους επαγγελματίες υγείας της e- trikala.
Όπως ανέφερε η νοσηλεύτρια του e- trikala κα. Ευαγγελία Ψαραντώνη η επιλογή γίνεται με κοινωνικά κριτήρια, αλλά προτεραιότητα έχουν τα άτομα του «Βοήθεια στο Σπίτι», ενώ το πρόγραμμα εφαρμόζεται, τόσο μέσα στην πόλη, όσο και στα χωριά του Δήμου.
Κατά την κα. Ψαραντώνη η εφαρμογή ενός τέτοιου προγράμματος είναι σημαντική, διότι οι ηλικιωμένοι νιώθουν μεγαλύτερη ασφάλεια.
Από την πλευρά της, η ψυχολόγος και υπεύθυνη σε τέτοια πρόγραμμα του e- trikala κα. Χριστίνα Καραμπέρη στάθηκε στην σημασία που έχει η υλοποίηση προγραμμάτων τηλεφροντίδας, καθώς έως και σήμερα έχει αποκτηθεί η τεχνογνωσία για τη δημιουργία τέτοιων υπηρεσιών.
Σύμφωνα με την κα. Καραμπέρη από το 2008 έως και σήμερα ο Δήμος Τρικκαίων με την υλοποίηση τέτοιων προγραμμάτων, κατάφερε να αποκτήσει την τεχνογνωσία, καθώς και να καταγραφεί η αντιμετώπιση που έχουν πλέον οι ηλικιωμένοι σε τέτοια προγράμματα.
«Ο Δήμος απέκτησε την τεχνογνωσία και οι πολίτες απέκτησαν την οικειότητα με την τεχνολογία» σημείωσε με έμφαση και πρόσθεσε ότι η συγκυρία που βιώνουμε, εξαιτίας του κορωνοϊού κατέδειξε το πόσο σημαντικό είναι να επενδύσουμε σε τέτοια προγράμματα.
Το πρόγραμμα
Μέσω του προγράμματος παρέχονται σε μοναχικούς ηλικιωμένους set αισθητήρων “έξυπνης οικίας” (πχ κίνησης, άνοιγμα εξώπορτας, θερμοκρασίας, κουμπί έκτακτης κλήσης σε βοήθεια ) για τηλεπαρακολούθηση μέσω διαδικτύου, από το κέντρο τηλεφροντίδας, τις εργάσιμες ώρες και ημέρες.
Ειδικότερα, ως ωφελούμενος του Κέντρου και στο πλαίσιο παροχής της υπηρεσίας 24ωρης υποστήριξης τοποθετείται στην οικία μία συσκευή (NOVO), η οποία είναι συνδεδεμένη με μια έξυπνη συσκευή χειρός (κουμπί πανικού). Στην περίπτωση που χρειαστεί βοήθεια ή χρειαστεί να επικοινωνήσει με τον οινωνικό επιστήμονα του Κέντρου (ψυχολόγο ή κοινωνικό λειτουργό) μπορεί να πιέσει το κόκκινο κουμπί που υπάρχει στη συσκευή που έχει χορηγηθεί προκειμένου να κληθεί αυτόματα το Κέντρο 24ωρης παρακολούθησης και τηλεφωνικής υποστήριξης των ωφελούμενων από την συσκευή (συσκευή NOVO) και να εξυπηρετηθείτε. Μετά την επικοινωνία που θα έχει ο ωφελούμενος θα διερευνηθεί, εάν χρειάζεται να κληθούν ο συγγενής ή ο εθελοντής γείτονας που έχει δηλωθεί και εφόσον καταστεί αναγκαίο το ΕΚΑΒ, η Πυροσβεστική ή η Άμεση Δράση.
Η λειτουργία της υπηρεσίας αποτελεί μια δράση εταιρικής κοινωνικής ευθύνης από την ΓΝΩΜΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α.Ε., το INΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ & ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ και την e-Trikala AE στα πλαίσια προφύλαξης των ηλικιωμένων από την πανδημία COVID19, με μείωση της έκθεσης τους σε επισκέψεις φροντιστών.