Συστράτευση για τα δρομολόγια του τρένου
Σε κοινή συστράτευση και σε κοινές δράσεις για να σταματήσει η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στα σιδηροδρομικά δρομολόγια της περιοχής μας καλεί ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων πολίτες και τοπικούς φορείς.
Για το λόγο αυτόν και με απώτερο στόχο την ανάληψη πρωτοβουλιών έχει προγραμματιστεί ευρεία σύσκεψη αυτό το Σάββατο 4/6 στις 11 το πρωί, στο ξενοδοχείο «Πανελλήνιον».
Ο Σύλλογος καλεί τους βουλευτές, τους δημάρχους, το Επιμελητήριο, το Εργατικό Κέντρο, τον Εμπορικό Σύλλογο, την ομοσπονδία ΕΒΕ, τους φορείς του τουρισμού και όποιον άλλο φορέα το επιθυμεί να πάρει μέρος στη σύσκεψη.
Σύμφωνα με τη Διοίκηση του Συλλόγου «πρέπει άμεσα να αλλάξει το πρωινό δρομολόγιο από την Καλαμπάκα και το απογευματινό από την Αθήνα ώστε οι επιβάτες να μπορούν να ταξιδεύουν και να επιστρέφουν αυθημερόν τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη. Η αλλαγή αυτή στα είναι άμεσα υλοποιήσιμη με το υπάρχον πλέγμα δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον κύριο άξονα, χωρίς κανένα επί πλέον κόστος για την εταιρία.
Πάντως, δεν είναι μόνο τα δρομολόγια που απασχολούν τους φίλους του τρένου ή τους επιβάτες που επιθυμούν να μετακινηθούν. Βραχνάς αποτελεί και η τιμή του εισιτηρίου, καθώς το απλό εισιτήριο για ένα ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη ή αντίστροφα κοστίζει στην οικονομική θέση των ETR 55 ευρώ και στην Α’ θέση 65 ευρώ. Δεν υπάρχει χαμηλότερη τιμή εάν κλειστεί εισιτήριο με επιστροφή, παρά μόνο μια έκπτωση γνωριμίας 20% έως τις 3 Ιουνίου.
«Ωδινεν όρος και έτεκε μυν» είναι το σχόλιο του Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου (ΣΦΣ) για τα νέα δρομολόγια που ισχύουν από την περασμένη Κυριακή.
Όπως σημειώνει «μετά το γνωστό «σήριαλ», «μπαίνει δεν μπαίνει το νέο ETR 470» , που κράτησε σχεδόν ένα χρόνο, και μας έφερε στο μυαλό την παλιά επιτυχημένη Επιθεώρηση «Έρχονται δεν έρχονται», η «ΤΡΑΙΝΟΣΕ», τον τελευταίο μήνα, μας αναπτέρωνε το ηθικό και μας εξήψε την φαντασία με τα νέα δρομολόγια που υπόσχονταν, τα οποία πιστέψαμε ότι, μαζί με τους νέους συρμούς, θα καθιέρωναν μια εποχή αναγέννησης του ελληνικού σιδηροδρόμου, κάτι σαν την αναγέννηση που επέφερε η δρομολόγηση των νέων INTERCITY, από το 1989 και μετά. Σ’ αυτό το σασπένς βάρυνε στην ζυγαριά των προσδοκιών μας, τόσο η νέα σύμβαση που υπέγραψε η «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» με το αρμόδιο Υπουργείο, για 10ετή (15ετή) χρηματοδότηση των παροχών «κοινωνικής υπηρεσίας» (άγονες γραμμές), που της έδινε την δυνατότητα ενός μακροπρόθεσμου προγραμματισμού, όσο και η παρέμβαση πολλών επώνυμων και προβεβλημένων πολιτικών (και Υπουργών) υπέρ των, σε αναβρασμό ευρισκομένων, τοπικών κοινωνιών της Φθιώτιδας και της Θράκης, για επαναφορά του σιδηρόδρομου. Πολλώ μάλλον που αυτές οι παρεμβάσεις, και οι αντίστοιχες διαβεβαιώσεις οδήγησαν στην ματαίωση της μεγάλης κινητοποίησης στην Τιθορέα των (εύπιστων;) κατοίκων της περιοχής του Μπράλου».