Τρικαλινοί οδηγοί “γκρινιάζουν” για την συμπεριφορά των ποδηλατών

Αρκετά παράπονα έκαναν στον “Πρωινό Λόγο” οδηγοί αυτοκινήτων που αναγκάζονται να κινούνται προς το κέντρο της πόλης. Ο λόγος έχει να κάνει με την οδηγική συμπεριφορά ορισμένων ποδηλατών, που εκτός από τον ποδηλατοδρόμο θεωρούν ότι δικός τους είναι και ο υπόλοιπος δρόμος!

Αυτό σημαίνει ότι ο κίνδυνος για ατύχημα είναι μεγάλος και βέβαια ουδείς θέλει μπελάδες από το… πουθενά

Άλλωστε και ο ΚΟΚ έχει κανόνες και για τους ποδηλάτες.

Η κίνηση με ποδήλατο σε δρόμους της πόλης και όχι μόνο, αποκτά περισσότερους φίλους τα τελευταία χρόνια και ο ΚΟΚ έχει προβλέψει -και- για αυτό. Κάθε ποδηλάτης έχει την υποχρέωση να σέβεται και υπακούει όσα προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Αλλιώς υπάρχει κίνδυνος επιβολής προστίμου.

Πολλοί θεωρούν ότι τα ποδήλατα απολαμβάνουν ειδική μεταχείριση, σε σχέση με τα υπόλοιπα οχήματα. Αυτό προφανώς δεν ισχύει, καθώς ο ΚΟΚ δεν αφήνει ατιμώρητες τις παραβάσεις που αφορούν αποκλειστικά τα ποδήλατα.

Τα βασικά που προβλέπει ο ΚΟΚ για την κίνηση με ποδήλατο

Αρχικά, οι ποδηλάτες πρέπει να κυκλοφορούν στους ποδηλατοδρόμους, όταν φυσικά αυτοί υπάρχουν. Διαφορετικά, χρησιμοποιούν μόνο το δεξί άκρο του οδοστρώματος όλων των οδών, εκτός των αυτοκινητοδρόμων και των οδών ταχείας κυκλοφορίας.

Επιπλέον, οι ποδηλάτες κάτω των 12 ετών θα πρέπει να έχουν συνοδεία από άτομα ηλικίας 16 ετών και άνω. Αλλιώς, οι ποδηλάτες άνω των 12 ετών θα πρέπει να έχουν πάντα μαζί τους οποιοδήποτε νόμιμο έγγραφο ταυτοποίησης προσώπου.

Οι ενδείξεις μέσων σήμανσης και σηματοδότησης ισχύουν και για τους ποδηλάτες και θα πρέπει να μην τις αγνοούν. Επίσης, όταν υπάρχει κίνδυνος ή εμπόδιο για τους πεζούς, οφείλουν να οδηγούν τα ποδήλατα βαδίζοντας. Επιπρόσθετα, τα ποδήλατα θα πρέπει να φέρουν κουδούνι, ένα λευκό ή κίτρινο φως μπροστά και ένα ερυθρό ανακλαστικό φως πίσω.

Ποιο είναι το προβλεπόμενο όριο ταχύτητας;

Σε ότι αφορά το όριο ταχύτητας εντός πόλεων για τους ποδηλάτες, είναι στα 20 χλμ./ώρα. Επιπλέον, ποδήλατα με ηλεκτροκινητήρα, με αυτόνομη κίνηση (χωρίς τη χρήση πεντάλ) και με ταχύτητα μεγαλύτερη των 6 χλμ./ώρα, θεωρούνται ως μοτοποδήλατα. Και προφανώς «υπακούν» στους κανόνες κυκλοφορίας των μοτοποδηλάτων (άδεια κυκλοφορίας, πινακίδες, ασφάλεια οχήματος, κράνος κ.α.)

Οι γενικοί κανόνες χρήσης ενός ποδήλατου είναι οι εξής:

Οι ποδηλάτες πρέπει να κρατούν το τιμόνι και με τα δυο τους χέρια, εκτός από όταν δίνουν σήμα πριν την αλλαγή κατεύθυνσης

Η παράλληλη πορεία δύο ή περισσότερων απαγορεύεται

Η μεταφορά επιπλέον επιβατών δεν είναι εφικτή, εκτός αν διαθέτουν πρόσθετο κάθισμα για την μεταφορά παιδιού

Απαγορεύεται η χρήση ακουστικών ή κινητού τηλεφώνου εν κινήσει

Ποδήλατο και ΚΟΚ: Αυτά είναι τα βασικά πρόστιμα

Τα βασικά πρόστιμα του ΚΟΚ για τους ποδηλάτες είναι:

Παραβίαση κόκκινου σηματοδότη: 700 ευρώ

Κίνηση εκτός ποδηλατόδρομου, όταν υπάρχει: 80 ευρώ

Κίνηση τη νύχτα με το ποδήλατο χωρίς τη χρήση φώτων: 40 ευρώ

Ανάποδη κίνηση σε ποδηλατόδρομο ή σε οδό μονής κατεύθυνσης: 200 ευρώ

Κίνηση υπό την επήρεια αλκοόλ: 200 έως 2.000 ευρώ (ανάλογα με την συγκέντρωση οινοπνεύματος στο αίμα)

Χρήση κινητού κατά την οδήγηση: 150 ευρώ

Τέλος, η χρήση κράνους από τους ποδηλάτες είναι υποχρεωτική, ενώ τη νύχτα θα πρέπει να φέρουν ανακλαστικό ρουχισμό (γιλέκο, περιβραχιόνιο κ.α.).

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More