Nature

Ψηφιακός μετασχηματισμός

Ο Εμπορικός Σύλλογος Τρικάλων κατά τη διάρκεια των χρόνων της οικονομικής κρίσης με πυξίδα τη στήριξη των μικρομεσαίων εμπόρων και επιχειρηματιών, που αποτελούν τo κύριο κομμάτι της μεσαίας τάξης, κατέβαλε και εξακολουθεί να καταβάλει μεγάλη προσπάθεια να επηρεάσει τις αποφάσεις που λαμβάνονται για εμάς, δυστυχώς χωρίς εμάς» τονίζει ο πρόεδρος του φορέα και αναπληρωτής γενικός γραμματέας της ΕΣΕΕ Χρήστος Μπλουγούρας.
«Η ανεργία, η απορρύθμιση της αγοράς εργασίας, η φτώχεια, ο κοινωνικός αποκλεισμός, η άδικη υπερφορολόγηση των εργαζομένων, των συνταξιούχων, των έμπορων και ελευθέρων επαγγελματιών, η διεύρυνση των κοινωνικών, ανισοτήτων, οι πλειστηριασμοί της πρώτης κατοικίας και της επαγγελματικής στέγης των θυμάτων της κρίσης, συνθέτουν το αδιέξοδο που βιώνουμε όλοι. Ο λαϊκισμός και η πόλωση, που κυριαρχούν στη δημόσια σφαίρα, στερούν κάθε προοπτική για τις επιχειρήσεις μας» δηλώνει ο κ. Μπλουγούρας.
Παρεμβάσεις και εκσυγχρονισμός
Ο Εμπορικός Σύλλογος Τρικάλων (ΕΣΤ), με παρεμβάσεις για το ασφαλιστικό, το φορολογικό, τα λουκέτα, τη λειτουργία της αγοράς, τα εθνικά και κοινοτικά προγράμματα, την εκπαίδευση και κατάρτιση των συναδέλφων και άλλα σημαντικά, επιχειρήσαμε να δώσουμε με ψυχραιμία και τεκμηρίωση, νόημα και περιεχόμενο στη συλλογική διεκδίκηση αναφέρει ο κ. Μπλουγούρας και επισημαίνει «παράλληλα συμβάλλουμε στον εκσυγχρονισμό της αγοράς προωθώντας και ενημερώνοντας τους συναδέλφους μας για την επιβεβλημένη πλέον ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων μας».
Στον κόσμο των ΜμΕ επιχειρήσεων, γίνεται πλέον αισθητή η ανάγκη, για ψηφιακό μετασχηματισμό. Να καταφέρουμε δηλαδή να ενσωματώσουμε την ψηφιακή τεχνολογία σε όλους τους τομείς της επιχείρησης, με αποτέλεσμα βασικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της και τον τρόπο με τον οποίο προσφέρει αξία στους πελάτες σημειώνει ο κ. Μπλουγούρας, συμπληρώνοντας «αρκετοί, ωστόσο, συγχέουμε τη διαδικασία του ψηφιακού μετασχηματισμού με τη διαδικασία ψηφιοποίησης μιας επιχείρησης. Θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι είναι μια περίπλοκη διαδικασία που αφορά την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών σε όλες τις διαδικασίες μιας επιχείρησης, από την παραγωγή ή την εφοδιαστική αλυσίδα και τις αποθήκες έως την οργάνωση του προσωπικού, τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ».
Η εξέλιξη
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός όπως και κάθε αλλαγή, απαιτεί κεφάλαια υπογραμμίζει ο κ. Μπλουγούρας, εξηγώντας πως, πρώτον, για να αποκτήσουν οι επιχειρήσεις τις κατάλληλες ψηφιακές υποδομές και δεύτερον, για να αποκτήσουν οι εργαζόμενοι σ’ αυτές τις κατάλληλες ψηφιακές δεξιότητες.
«Το παράδειγμα της εξέλιξης του λιανικού εμπορίου τα τελευταία 100 χρόνια αποκαλύπτει πως έχει γίνει το πέρασμα από την 1η Γενιά επιχειρηματικότητας στην 3η Γενιά και ποιες προκλήσεις καλούνται οι επιχειρήσεις να αντιμετωπίσουν.
• Στην 1η Γενιά (G1) είχαμε τα μικρά καταστήματα, όπου τον έλεγχο είχαν οι μάρκες και οι διανομείς.
• Στη 2η Γενιά τις υπεραγορές, όπου τον έλεγχο τον είχαν οι λιανέμποροι.
• Στην 3η Γενιά στην οικονομία του «διαμοιρασμού»- με τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες αγορών «peer-to-peer», όπως η Alibaba, η Amazon, το ebay και βεβαίως, ή τους ιστοτόπους διαμοιρασμού πολυμέσων, όπως είναι το Facebook, η Google, το Instagram και το Pinterest που εξοστράκισαν τους διαμεσολαβητές και έδωσαν τον έλεγχο στους καταναλωτές» αναφέρει ο κ. Μπλουγούρας, τονίζοντας «και τώρα έχουμε περάσει στην 4η Γενιά που βρίσκεται υπό διαμόρφωση και τον έλεγχο έχουν οι πλατφόρμες μέσω της ανάπτυξης της τεχνητής νοημοσύνης.
Αν τολμούσαμε όμως να τοποθετήσουμε τις τοπικές επιχειρήσεις στον χάρτη του λιανικού εμπορίου θα συμφωνούσαμε πως δυστυχώς το σύνολό τους βρίσκονται ανάμεσα στην 1η και τη 2η γενιά. Εύκολα είναι αντιληπτή η απόσταση που πρέπει να διανύσουμε και με τι ταχύτητα θα πρέπει να τρέξουμε για να σταθούμε ανταγωνιστικά στο παγκόσμιο περιβάλλον».
Ηλεκτρονικό κατάστημα
«Η δημιουργία ενός ατομικού ηλεκτρονικού καταστήματος, μιας ψηφιακής βιτρίνας, είναι το λιγότερο που πρέπει γίνει χωρίς να είναι πλέον αρκετό. Κάποιοι μάλιστα, θα αποκαλούσαν μια τέτοια ενέργεια παρωχημένη» σημειώνει ο κ. Μπλουγούρας, επισημαίνοντας «σήμερα, η τάση είναι το μοντέλο διπλής εφαρμογής O-2-O, δηλαδή Online to Offline- και αντίστροφα.
Πρόκειται για μια επιχειρηματική στρατηγική που στόχο έχει να προσελκύσει πιθανούς πελάτες από διαδικτυακά κανάλια για να κάνουν αγορές και στα φυσικά καταστήματα. Αυτή η στρατηγική θα πρέπει να είναι το πρώτο βήμα μας προς τον απαραίτητο ψηφιακό μετασχηματισμό» υπογραμμίζει ο κ. Μπλουγούρας και δηλώνει «στην ανάγκη του σήμερα λοιπόν, απαντά το πρόγραμμα “Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου” που ανακοινώθηκε και σκοπό έχει να στηρίξει και να εκσυγχρονίσει τις επιχειρήσεις της πόλης, ξεκινώντας από το πολύπαθο Ιστορικό Εμπορικό Κέντρο, με στόχο να αναβαθμίσει και να μετασχηματίσει την αγορά της πόλη μας σε ψηφιακή αγορά.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More