koukou kiritsisxoliodigon  

1,13-1,16 ευρώ το λίτρο το πετρέλαιο θέρμανσης

Στα 1,13 έως 1,16 ευρώ το λίτρο κυμάνθηκε η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης την χθεσινή ημέρα, πρώτη της περιόδου διάθεσής του, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Σωματείου Βενζινοπωλών ν. Τρικάλων Αναστάσιο Γκούμα.
Η τιμή του καυσίμου είναι υψηλή σημειώνει ο κ. Γκούμας και αναφέρει πως την αντίστοιχη περυσινή ημέρα, είχε ξεκινήσει στα 0,93 ευρώ το λίτρο κατά μέσο όρο.
Όσον αφορά τις παραγγελίες, μέχρι και χθες αργά το απόγευμα υπήρχαν πολύ λίγες, καθώς αφενός οι καταναλωτές δεν διαθέτουν επαρκή ρευστότητα για την αγορά ποσοτήτων του καυσίμου και αφετέρου είναι επιφυλακτικοί, περιμένοντας ενδεχόμενη μείωση της αξίας του πετρελαίου επισημαίνει ο κ. Γκούμας, ο οποίος στην συνέχεια αναφερόμενος στους πρατηριούχους, ενημερώνει πως άρχισαν από χθες να προμηθεύονται πετρέλαιο θέρμανσης κάποιοι, συνεχίζεται και σήμερα η προμήθεια, όμως η όλη διαδικασία γίνεται «δειλά – δειλά», αφού η αγορά δεν επιτρέπει «τολμηρές» κινήσεις.
Σχετικά με την επιδότηση, η οποία ενδιαφέρει πάρα πολλούς καταναλωτές, δεν έχει ειπωθεί τίποτα ακόμη, όμως οι πρατηριούχοι εντάσσουν στο σύστημα «Ήφαιστος» κανονικά όσους πολίτες παραγγέλνουν και παραλαμβάνουν πετρέλαιο θέρμανσης, ώστε όταν ληφθεί απόφαση αρμοδίως να είναι όλα έτοιμα για τους πελάτες τους.
Τι πρέπει να κάνουν οι καταναλωτές
Για να μη βρεθούν προ αρνητικών εκπλήξεων, οι καταναλωτές θα πρέπει:
– Να συγκρίνουν προσεκτικά τις αναγραφόμενες τιμές στα πρατήρια της περιοχής τους (τα πρατήρια καυσίμων υποχρεούνται να αναγράφουν τις τιμές των καυσίμων σε φωτεινές πινακίδες εμφανείς στους καταναλωτές) και να βεβαιώνονται ότι οι τιμές αυτές αφορούν την παράδοση κατ’ οίκον και την ποσότητα που επιθυμούν, πριν επιλέξουν προμηθευτή.
– Να φροντίζουν να τηρούνται όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα ασφαλείας κατά την παραλαβή του πετρελαίου, προς αποφυγή ατυχημάτων.
– Να προσέχουν το χρώμα του πετρελαίου να είναι ζωηρό κόκκινο και όχι θολό διότι το χρώμα αποτελεί ένδειξη της ποιότητας του πετρελαίου.
– Να επιβλέπουν και οι ίδιοι την καταγραφή της ποσότητας του πετρελαίου που υπάρχει στην δεξαμενή πριν και μετά την παραλαβή, πάντοτε παρουσία του βυτιοφορέα.
– Να μην εμπιστεύονται μόνο το μετρητή του βυτιοφόρου, αλλά να χρησιμοποιούν για επαλήθευση και δικό τους διαγραμμισμένο μέτρο ή βέργα, με την προϋπόθεση το μεν μέτρο να είναι άκαμπτο, με σωστή διαβάθμιση και πλήρως ανεπτυγμένο η δε βέργα ευθεία, χωρίς στρεβλώσεις.
– Το μέτρο ή η βέργα να τοποθετούνται στο ίδιο σημείο και κατά την προμέτρηση και κατά την επιμέτρηση να ακουμπούν απευθείας στον πυθμένα της δεξαμενής και να τοποθετούνται κατακόρυφα μέσα στη δεξαμενή.
– Να γνωρίζουν πόσα λίτρα πετρελαίου αντιστοιχούν σε κάθε εκατοστό ύψους της δεξαμενής τους. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να γνωρίζουν τις εσωτερικές διαστάσεις της δεξαμενής. Π.χ. αν μια δεξαμενή ορθογώνιας διατομής έχει μήκος 1,5 μέτρο, πλάτος 1 μέτρο και ύψος 1 μέτρο, τότε η συνολική χωρητικότητά της είναι 1,5 κυβικό μέτρο (1,5x1x1=1,5) ή 1500 λίτρα. Επομένως, σε κάθε εκατοστό ύψους της δεξαμενής αντιστοιχούν 15 λίτρα (1500:100=15).
– Να προσέχουν ώστε η μάνικα του μεταφορέα να είναι άδεια πριν από την παραλαβή όσο και μετά την παραλαβή του πετρελαίου.
– Να προσέχουν στο τέλος της παράδοσης, όταν αδειάζει η μάνικα, να σταματήσει να μετρά και ο μετρητής.
– Να μετρούν την ανύψωση της στάθμης του πετρελαίου μέσα στη δεξαμενή, αφού κατασταλάξει ο αφρός και έχουν πρώτα παρέλθει 5-6 λεπτά, παρουσία του βυτιοφορέα.
– Να έχουν υπόψη τους ότι η ένδειξη στάθμης στις πλαστικές δεξαμενές δε θεωρείται αξιόπιστη, εξαιτίας της παραμόρφωσης του σχήματος των δεξαμενών αυτών όταν γεμίζουν με υγρό.
– Αν χρησιμοποιούν μετρητή δεξαμενής (βασίζεται στην αρχή των συγκοινωνούντων δοχείων), να προσέχουν ώστε το περιεχόμενο του σωλήνα στάθμης να είναι όμοιο με το περιεχόμενο της δεξαμενής, και όχι κάποιο ελαφρύτερο υγρό (θα εμφανίσει υψηλότερη στάθμη πετρελαίου από την πραγματική λόγω διαφοράς του ειδικού βάρους του υγρού).
Εντούτοις, ο μετρητής μπορεί να έχει αποκλίσεις 0,5-1,5 εκ. αν το ειδικό βάρος του πετρελαίου που βρίσκεται μέσα στον μετρητή διαφέρει από εκείνο της δεξαμενής. Αυτό μπορεί να οφείλεται είτε σε διαφορετική παρτίδα πετρελαίου είτε στη διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ μετρητή και δεξαμενής.
– Να ζητούν να αναγράφεται στην απόδειξη πληρωμής το ύψος της στάθμης της δεξαμενής που μετρήθηκε πριν και μετά την παραλαβή και όχι μόνο τα λίτρα. Επίσης, να υπάρχουν συμπληρωμένα όλα τα απαιτούμενα από το νόμο στοιχεία (όπως ονοματεπώνυμο και διεύθυνση του πελάτη, ποσότητα, ημερομηνία και ώρα παράδοσης κ.λ.π.). Σε κάθε άλλη περίπτωση να σημειώσουν τις λέξεις «με κάθε επιφύλαξη».
– Να μην αφήνουν τον καυστήρα πετρελαίου να λειτουργεί χωρίς καύσιμα, γιατί έτσι καταστρέφεται η αντλία και το μπεκ. Επομένως, πρέπει να είναι ανοιχτός ο διακόπτης παροχής της δεξαμενής και να υπάρχει πετρέλαιο σε αυτήν.
– Πρέπει να πραγματοποιούν τουλάχιστον μια φορά το χρόνο συντήρηση-ρύθμιση του συστήματος της κεντρικής θέρμανσης (έτσι καταναλώνεται λιγότερο πετρέλαιο, επιτυγχάνεται η εξοικονόμηση χρημάτων και υπάρχει αποφασιστική συμβολή στη δημιουργία καθαρότερου περιβάλλοντος). Ο καταλληλότερος χρόνος για τη συντήρηση της εγκατάστασης είναι αμέσως μετά τη λήξη της περιόδου θέρμανσης (δηλ. Απρίλιο-Μάιο) ώστε να μη μείνουν τα κατάλοιπα της καύσης, κατά την περίοδο του καλοκαιριού, οπότε καθίσταται πιο δύσκολος ο καθαρισμός της.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί