Nature

Εγκαίνια των δύο τμημάτων του Ε-65 από τον Πρωθυπουργό

Στην κυκλοφορία δόθηκαν από χθες τα δυο τελευταία τμήματα του αυτοκινητόδρομου Ε65 και έτσι η Κεντρική Ελλάδα αποκτά έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο 136 km που καθιστά πιο εύκολη την κυκλοφορία και την μετακίνηση προς το Καρπενήσι, την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα, τα Μετέωρα και την Λίμνη Πλαστήρα. Τα δυο τμήματα που παραδόθηκαν είναι από την Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα, μήκους 18,5 km που περιλαμβάνει και τα τούνελ στο όρος Όρθρυς, όπως επίσης και το τμήμα Τρίκαλα-Καλαμπάκα μήκους 25 km, καθιστώντας έτσι τον Ε65 έναν ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο της Κεντρικής Ελλάδας που ξεκινά από το ύψος της Αλαμάνας, λίγο πριν τη Λαμία όπου συναντά τον ΠΑΘΕ μέχρι τα Μετέωρα, μειώνοντας σημαντικά το χρόνο της διαδρομής.

Λίγο μετά τις 10 το πρωί χθες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης που βρέθηκε σε ειδική εκδήλωση που οργανώθηκε κοντά στο τούνελ της Όρθρυος ενημερώθηκε από τον Υπουργό Υποδομών-Μεταφορών κ. Χρήστο Σταϊκούρα για τα χαρακτηριστικά του έργου, όπως επίσης και για το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του τελευταίου τμήματος από την Καλαμπάκα μέχρι την Εγνατία οδό μήκους 46 km.

Σπουδαία μέρα

Ο πρωθυπουργός κατά την διάρκεια της ομιλίας του υπογράμμισε την αξία του έργου και τις αναπτυξιακές του δυνατότητες σημειώνοντας πως «σήμερα είναι μία σπουδαία μέρα καθώς παραδίδουμε έναν δρόμο με τεράστια αναπτυξιακή σημασία», υπενθυμίζοντας ότι «τα έργα αυτά δεν θα είχαν γίνει χωρίς την βοήθεια από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Νέα Δημοκρατία έβαλε την χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την κράτησε στην Ευρωπαϊκή Ένωση και αγωνίζεται μέσα στην Ευρώπη», είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός.

Ο ίδιος υπογράμμισε πως «κλείνουμε τις εκκρεμότητές μας με το παρελθόν. Το 2019 είχαμε δεσμευτεί για εργοτάξια στην χώρα και σήμερα τα εργοτάξια αυτά αποδίδουν σιγά – σιγά έργα στους πολίτες». Αναφερόμενος στο συγκεκριμένο έργο υπογράμμισε τα προβλήματα τα οποία κυριάρχησαν ενδιάμεσα τονίζοντας ότι «είναι ένα έργο που δοκιμάστηκε στην οικονομική κρίση, έμεινε κυριολεκτικά χρηματοδοτικά κολοβό».

Ο πρωθυπουργός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο νότιο τμήμα και τα προβλήματα που υπήρχαν και ξεπεράστηκαν ενώ ανέλυσε τις προσπάθειες που έγιναν στην ΕΕ για την χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης το οποίο όπως είπε «βρέθηκε σε χρηματοδοτικό κενό. Τέλος έκανε ιδιαίτερη αναφορά «στην μείωση των τροχαίων ατυχημάτων με την παράδοση νέων οδικών αξόνων».

Εδώ βλέπετε, τόνισε χαρακτηριστικά, δύο χρηματοδοτικά εργαλεία: το γνωστό σε όλους μας ΕΣΠΑ, αλλά και το Ταμείο Ανάκαμψης. Για να εξηγήσει:

«Θέλω να θυμίσω ότι το Ταμείο Ανάκαμψης αποτελεί ένα νέο χρηματοδοτικό εργαλείο, το οποίο δημιουργήθηκε αμέσως μετά την κρίση του Covid. Βάλαμε κι εμείς το δικό μας χεράκι, με την επιμονή μας ώστε να δημιουργηθεί αυτό το Ταμείο. Έχουμε διεκδικήσει συνολικά 36 δισεκατομμύρια ευρώ σε πόρους, σε άμεσες μεταβιβάσεις, επιχορηγήσεις αλλά και δάνεια.

Και το βόρειο τμήμα του Ε65 κατασκευάζεται και χρηματοδοτείται με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης. Το πώς καταφέραμε και πετύχαμε να βάλουμε ένα οδικό έργο στο Ταμείο Ανάκαμψης είναι μια άλλη ιστορία, την οποία δεν χρειάζεται να αναφέρω πολύ αναλυτικά. Αλλά επειδή ακριβώς “κούμπωνε” το χρονοδιάγραμμα του έργου με τα χρονοδιαγράμματα του Ταμείου Ανάκαμψης, το καταφέραμε και προσθέσαμε μία ακόμα χρηματοδοτική ενίσχυση στους ευρωπαϊκούς πόρους τους οποίους διαθέτουμε για τα σημαντικά έργα υποδομής».

Χρ. Σταϊκούρας: Έργο που αναβαθμίζει το οδικό δίκτυο, την οδική ασφάλεια και διευκολύνει τις μετακινήσεις

«Παραδίδουμε σήμερα ένα άρτιο τεχνικά έργο που κατασκευάστηκε με πόρους του ΕΣΠΑ, έργο που αναβαθμίζει το οδικό δίκτυο, την οδική ασφάλεια και διευκολύνει τις μετακινήσεις, στην ενδοχώρα με πολλαπλά οφέλη για τους πολίτες» υπογράμμισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας.

Ο υφυπουργός του ίδιου Υπουργείου κ. Νίκος Ταχιάος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίστηκαν μέχρι την ολοκλήρωσή του ενώ χαρακτήρισε τον Ε65 «θρυαλλίδα ανάπτυξης για μία περιοχή της Θεσσαλίας που δοκιμάστηκε σκληρά», κάνοντας αναφορά στις ζημιές από τις πλημμύρες στις πόλεις της Θεσσαλίας.

Σύντομη στάση σε σημείο του δρόμου Τρικάλων – Καλαμπάκας

Μετά την ολοκλήρωση της εκδήλωσης, ο Πρωθυπουργός έκανε μια σύντομη στάση σε σημείο του δρόμου Τρικάλων – Καλαμπάκας, όπου, συνοδευόμενος από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα, συνομίλησε με τον Δήμαρχο Καλαμπάκας Λευτέρη Αβραμόπουλο.

«Θέλαμε να έρθουμε εδώ, μέχρι την Καλαμπάκα, διότι εκτός από τον νότιο κομμάτι το οποίο μόλις παραδώσαμε στην κυκλοφορία, δίνουμε στην κυκλοφορία και το πρώτο τμήμα του βορείου μέρους του Ε65, το οποίο συνδέει τα Τρίκαλα με την Καλαμπάκα, έτσι ώστε να μπορεί να φτάνει κανείς πια από την Αθήνα στα Μετέωρα, από έναν κλειστό και ασφαλή αυτοκινητόδρομο, σε χρόνο πολύ λιγότερο απ’ όσο θα χρειαζόταν πριν ολοκληρωθεί όλο το έργο. Και βέβαια δεν χρειάζεται να τονίσω πόσο σημαντικός προορισμός είναι τα Μετέωρα και πόσο πιστεύω ότι ο δρόμος αυτός θα συμβάλλει ακόμα περισσότερο στην ανάπτυξη της Καλαμπάκας αλλά και της ευρύτερης περιοχής», τόνισε ο Πρωθυπουργός.

«Για όσες και για όσους συμπολίτες μας ακόμη δεν έχουν προγραμματίσει τις πασχαλινές τους διακοπές, να σκεφτούν πολύ σοβαρά τη Δυτική Θεσσαλία, η οποία εξάλλου δοκιμάστηκε τόσο πολύ από τον “Daniel”. Τώρα η πρόσβαση είναι πια πολύ πιο εύκολη, να έρθουν εδώ, να στηρίξουν και την τοπική κοινωνία και να απολαύσουν τις καταπληκτικές ομορφιές αυτού του τόπου, ερχόμενοι πια πολύ πιο γρήγορα και με πολύ μεγαλύτερη ασφάλεια», συμπλήρωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Το έργο

Έτσι, με την παράδοση των δύο νέων τμημάτων του Ε65, σε κυκλοφορία τίθενται από αύριο βράδυ συνολικά 136χλμ. σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, από τον κόμβο Καρπενησίου έξω από τη Λαμία έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο Καλαμπάκας, μειώνοντας σημαντικά το χρόνο από την πρωτεύουσα μέχρι και τα Μετέωρα.

Σημαντικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι, τα Τρίκαλα είναι πλέον προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια, ενώ μια νέα αναπτυξιακή δυναμική θα δοθεί στον κορμό της χώρας.

Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, πρόκειται για ένα έργο, το οποίο κατασκευάζει η εταιρία ΤΕΡΝΑ Α.Ε. Έχει συνολικό μήκος 182,1 χλμ. και είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 1,3 δισ ευρώ περίπου.

Διαθέτει, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν, την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου δύο λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, συνδέοντας ουσιαστικά την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα.

Υπενθυμίζεται, σύμφωνα με στοιχεία της Κεντρικής Οδού, ότι υπό κατασκευή βρίσκονται και τα τελευταία 46 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου που θα ξεκινούν από τον ανισόπεδο κόμβο Καλαμπάκας και θα φτάνουν έως και την Εγνατία Οδό, Δυτικά των Γρεβενών.

Στα 136 χλμ. στη διάθεση κάθε οδηγού βρίσκονται υπηρεσίες οδικής ασφάλειας της Κεντρικής Οδού όπως:

> 24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας

> 4ψήφιος αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 24ωρης λειτουργίας, 1075

> Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε περιπτώσεις ακινητοποίησης

> Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών στον αριθμό 801 700 7000

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More